Native Instruments Komplete 11

Native Instruments har meddelat att Komplete 11 kommer att släppas den 1 september 2016

Vid sidan av Komplete 11 och Komplete 11 Ultimate kommer det en version som heter Komplete 11 Select. Den ska fungera som en start in i Komplete världen. Select kommer med 11 syntar, inklusive Monark och Massive, på ett USB-minne som innehåller mer än 25 GB instrument och 2500 ljud.

Den stora nyheten för version 11 av Komplete och Komplete Ultimate är den nya synthen Form. Den använder samples som sin primära oscillator.

Som med alla tidigare versioner av NI’s “mjukvarupaket”, är att den senaste kollektionen också utökas med de nyaste instrument som har släppts under de senaste åren, så Una Corda, Reaktor 6, Flesh och ett urval av instrument från Symphony Series, kallade Symphony Essentials, finns med i paketet.

För mer information och en fullständiga specifikationer besök Native Instruments hemsida.


VILL DU VETA MER OM AP ACADEMY?


AUDIO PRODUCTION ACADEMY – UTBILDNING OCH KURSER I MUSIKPRODUKTION INOM ABLETON LIVE, FL STUDIO OCH LOGIC PRO

Share
5 SYNTHAR SOM VI ANVÄNDER PÅ AP ACADEMY

5 SYNTHAR SOM VI ANVÄNDER PÅ AP ACADEMY

  Känslan av att köpa en ny plugin och sedan öppna den för första gången är inget annat än fantastiskt. Man behöver inte köpa dyra plugins för att göra bra musik. Men nya plugins kan ge dig en mängd nya sounds, en boost I din kreativitet, och sen är det sjukt kul! Vi på AP

Kicktips

Kicktips

Kicktips! Ofta kommer det frågor till oss som handlar om hur man ska mixa sin kick bra, eller hur man skapar den perfekta kicken genom layering osv. Det största misstaget är att spendera flera timmar på en enda kick, hitta istället ett par kickar du verkligen gillar och använd dem. Fokusera på din kreativitet i

Multiband vs “Vanlig” Kompression

Multiband vs “Vanlig” Kompression

Kompression är ett ämne som kan diskuteras i oändlighet! Idag så komprimeras musik otroligt mycket, och därför så är det viktigt att man som producent vet när man ska och inte ska komprimera sin musik. För mycket kompression kan få musiken att kännas livlös och odynamisk, samtidigt som för lite kompression också kan vara kontraproduktivt.